15كاركرد جادويي و باورنكردني خميردندان كه نمي دانيد!

دنيايي براي آموزش _تفريح_اطلاعات_سرگرمي_عكس و.....

15كاركرد جادويي و باورنكردني خميردندان كه نمي دانيد!

۲۹۸ بازديد
 

 15 كاركرد جادويي و باورنكردني خميردندان كه نمي دانيد!

ترفند هايي جالب و كاربردي با اين محصول جادويي برايتان گردآوري كرده ايم تا با بكارگيري آن در كارهاي منزلتان اجسام و وسايل خانۀ خود را برق انداخته و لذت كافي را برده باشيد. با ما باشيد تا با 15 ويژگي جادويي خمير دندان آشنا شويد:


15- تميز كردن صفحه نمايش اسمارت فون!

خب بالاخره به موضوع مورد نظر رسيديم. خمير دندان به اين همه كارايي اگر نتوان صفحه نمايش گوشي ما را تميز كند كه ديگر ارزشي ندارد، اين طور نيست؟

دستگاه هايي كه از محافظ صفحه نمايش استفاده نمي كنند، به سرعت كثيف شده و خط و خش هاي بسياري بر مي دارند. اگر اين خط و خش ها عميق نباشد، به سراغ خمير دندان جادويي خود مي رويم. كمي خمير دندان به همراه پارچه اي كتاني مشكل ما را حل مي كند. پس از ماليدن خمير دندان به سطح صفحه نمايش، با پارچه خشك ديگري، آن را به آرامي تميز نماييد 

تصاوير زيباسازي|www.RoozGozar.com|تصاوير زيباسازي.

 

ترفند هايي جالب و كاربردي با اين محصول جادويي برايتان گردآوري كرده ايم تا با بكارگيري آن در كارهاي منزلتان اجسام و وسايل خانۀ خود را برق انداخته و لذت كافي را برده باشيد. با ما باشيد تا با 15 ويژگي جادويي خمير دندان آشنا شويد:

1- پاك سازي شير آلات

دفعه بعد، پس از اينكه مراسم مسواك زدنتان به اتمام رسيد و توجهتان به قطرات آبي كه بر روي شير آلات پاشيده شده است جلب شد، نگران نباشيد؛ كافي است خمير دندان خود را بر داريد.

مقداري از خمير دندان خود را بر روي يك پارچه بسيار نرم ريخته و با آن شروع به پاك سازي شير آلات كنيد. خواهيد ديد كه شير آب بسيار تميز شده و درخشندگي بسياري پيدا مي كند. اين عمل براي اكثر شير آلات موجود استفاده دارد و حتي مي توان از آن براي پاك كردن چرخ هاي خودروي خود نيز استفاده كنيد. البته اين به آن معنا نيست كه برنامه پاك سازي هفتگي يا روزانه لوازم خانگي را فراموش كنيد. از اين روش مي توانيد براي مواقع ضروري و يا پاك سازي هاي سريع استفاده نماييد.

2- پاك سازي سينك

پس از اينكه مسواك زدنتان به اتمام رسيد، خواهيد ديد كه در سينك مقابل شما مقداري خمير دندان نيز باقي مانده است. خب، نگران نباشيد، بگذاريد تا از اين روغن ريخته استفاده مفيد ببريم. با دستمال نرمي، سعي كنيد تا از همان خمير دندان استفاده كرده و به پاك سازي دستشويي بپردازيد. تاثير آن را خواهيد ديد.

3- ايجاد گرم كن بر روي شيشه

اگر اهل اسكيت و يا ورزش هاي زمستاني باشيد، حتما مي دانيد كه خريد يك عينك ضد بخار با كيفيت هزينه زيادي دارد. خب، شايد بخواهيد از يك عينك ارزان قيمت استفاده كنيد و ندانيد با بخار پشت آن چه كنيد. پس كمي از خمير دندان خود را بر روي هر كدام از شيشه هاي عينك خود بماليد. به آرامي و بدون اينكه شيشه را خط بي اندازيد شروع به پاك سازي شيشه هاي عينك خود با خميردندان نماييد. اين عمل، شيشه عينك شما را از بخار گرفتگي محافظت مي نمايد. از اين كار مي توانيد براي عينك هاي شنا و موتور سواري نيز بهره ببريد.

4- شفاف سازي نقره جات

حتما در دكور منزل خود نقره جات داريد. اگر هم نباشد ممكن است كه از قاشق هاي نقره اي و يا شمعدان هاي نقره اي استفاده مي كنيد. در اينجا نيز مي توانيد به راحتي به سمت خمير دندان خود رفته و از آن بهره ببريد. مقداري خمير دندان را بر روي شي نقره اي خود ماليده و با پارچه اي نرم و خشك شروع به پاك كردن آن كنيد.

5- پاك سازي كف اتو

حتما در خانه خود يك اتوي برقي بخار داريد. طبيعي است كه پس از كار زياد، قسمت پاييني و فلزي اتوي شما، جرم گرفته و دچار مشكل مي شود. (شايد تاكنون به اين موضوع فكر هم نكرده ايد؟)

براي رفع اين مشكل خمير دندان خود را برداشته و مقداري از آن را به كف اتو بماليد. سپس با يك پارچه مرطوب اقدام به پاك سازي آن محيط نماييد. (مطمئن شويد كه اتو خارج از برق بوده و خنك باشد.) پس از اين كار، با يك دستمال خشك، اقدام به پاك سازي نهايي و خشك كردن كف اتو نماييد. از اين روش مي توانيد براي پاك سازي اتو مو نيز استفاده كنيد.

6- شستن دست ها

اين موضوع را يكي از دوستان در كلاس آشپزي ياد گرفته بود. صابون هاي ساده، توانايي پاك سازي بو يا آلودگي هاي زياد را ندارند. از بين بردن بوي ماهي، پياز يا غذاي پر ادويه، از توانايي يك صابون ساده خارج است، اما خمير دندان به راحتي اين كار را انجام مي دهد. كمي خمير دندان به كف دست هاي خود ماليده و با آن دستان خود را بشوييد.

7- پاك سازي خط و خش DVD

خميردندان مي توانيد به راحتي خط و خش هاي ساده و آلودگي هاي روي CD و DVD هاي شما را از بين ببرد. كمي خمير دندان را به آرامي بر روي دايره وسط سي دي مورد نظر قرار دهيد. به آرامي توسط يك پارچه ميكرو فايبر از داخلي به سمت بيرون اين خمير دندان را بر روي سطح خط و خش دار بكشيد. البته بايد بدانيد اين كار براي از بين بردن خط هاي عميق كاربردي ندارد؛ اما براي از بين بردن خط و خش هاي ساده روي سي دي هاي صوتي و فيلم ها بسيار كاربردي و مفيد است(!).

اين كار را بر روي DVD هاي بازي خود امتحان كنيد، خواهيد ديد كه كنسول شما ديگر اذيتتان نخواهد كرد.

8- پاك سازي درب هاي شيشه اي حمام!

درب هاي تمام شيشه اي حمام، به سرعت كثيف شده و جرم مي گيرند. اگر مي خواهيد اين درب همانند روز اول به نظر رسيده و درخشش مجددي پيدا كند، كمي خمير دندان را با پارچه اي مرطوب به روي آن بماليد. اگر درب مورد نظر جرم زيادي دارد، بگذاريد تا خمير دندان چند دقيقه بر روي محل مورد نظر باقي بماند و سپس با يك پارچه خمير دندان را در سر تا سر درب پراكنده كنيد و پس از آن اقدام به شستن شيشه با آب نماييد. اگر مي خواهيد اين تميزي بيشتر باقي بماند، پس از شست و شو تا يك دقيقه اقدام به خشك كردن شيشه ننماييد.

9- پر كردن سوراخ هاي ريز

يكي از قابليت هاي خوب و مفيد خمير دندان، پر كردن سوراخ هاي ريز بر روي ديوار و … است!

كافي است امتحان كنيد، اگر سوراخ ريزي بر روي ديوار خودداريد و نگاه كردن به آن آزارتان مي دهد، كمي خمير دندان را برداشته و توسط آن سوراخ مورد نظر را پاك كرده و سپس اضافه آن را پاك كنيد.

10- براق شدن كفش

حتما شما نيز از كفش ها و كتاني هاي رنگي و زيبا براي ورزش و يا حتي امور روزانه خود استفاده مي كنيد. اين كتاني هاي زيبا به مرور زمان كثيف شده و از رنگ و رو مي روند، اما نگران نباشيد. تميز كردن آن ها كار راحتي است. كافي است با كمي خمير دندان و پارچه اي نرم به سوي كفش خود برويد. البته تجربه نشان داده است كه از اين روش مي توانيد براي پالتو، كيف و كفش چرم نيز استفاده نماييد.

11- پاك كردن چراغ هاي خودرو

چراغ هاي جلوي خودروي شما، به مرور كدر شده و پر از خط و خش مي شوند. اين اتفاق علاوه بر ايجاد ظاهر بد، بر نور ايجاد شده توسط چراغ هاي شما نيز تاثير منفي مي گذارد. خب هميشه تعويض آن ها با يك مدل نو و كريستالي، تنها راه حل مورد نظر نيست. ابتدا چراغ هاي مورد نظر را با آب و صابون تميز نماييد. سپس با يك خمير دندان به جانش افتاده و با يك پارچه نرم تا جاي ممكن تميزش كنيد.

12- پاك سازي لكه ها

خمير دندان مي تواند بيشتر لكه هاي موجود را از بين ببرد. شايد در ميهماني هاي عيد، كمي اسپاگتي بر روي پارچه ميز نهار خوري ريخته باشد، شايد آب ميوه بر روي تي شرت مورد علاقه تان ريخته باشد و… براي رفع اين موضوع خمير دندان را برداشته و به طور مستقيم كمي بر روي لكه مورد نظر بريزيد. آن وقت لكه مورد نظر را با خمير دندان با شدت و قدرت زياد مالش دهيد. پس از اين كار پارچه مورد نظر را درون ماشين لباس شويي اي بياندازيد. البته حواستان باشد كه براي اين كار از خمير دندان هاي سفيد رنگ استفاده نماييد.

13- درخشش طلا و الماس

شايد به ما بگوييد الماس و طلا و جواهر كجا بود در اين دوره و زمانه؟! اما خب اين موضوع به درد بانوان مي خورد. ممكن است كه حلقه ازدواجتان يا سرويس طلاي عروسي تان، گوشواره و … جرم گرفته و از رنگ و رو رفته باشد. خمير دندان در كنار شماست. يك مسواك نرم برداشته و از خمير دندان جادويي خود بر روي آن بريزيد. دقت كنيد كه از حجم زياد خمير دندان استفاده نكرده و حتما مسواك شما از نوع نرم باشد(!). كمي بر روي جواهرات مورد نظر به آرامي خمير دندان را بكشيد و سپس با پارچه اقدام به پاك سازي آن كنيد.

*نكته مهم: از اين روش براي جلا دادن به مرواريد استفاده ننمايد! اين كار باعث آسيب رساندن به مرواريد شما مي شود.

14- تميز كردن سينك ظرف شويي

سينك هاي ظرف شويي، پس از مدت كوتاهي، از رنگ و رو رفته و دچار لكه هاي زيادي مي شوند. باوان خانه دار معمولا با آب و صابون و مايع ظرف شويي به جان اين سينك مي افتند، اما معمولا كمتر نتيجه مي گيرند.

نظرتان در مورد استفاده از يك خمير دندان و مسواك بلا استفاده چيست؟ از اين كار مي توانيد براي تميز كردن شيشه شير نوزاد نيز استفاده كنيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.