چگونه دندان هاي سفيد و براقي داشته باشيم؟

دنيايي براي آموزش _تفريح_اطلاعات_سرگرمي_عكس و.....

چگونه دندان هاي سفيد و براقي داشته باشيم؟

۱۷۴ بازديد

toth

تصاوير زيباسازي|www.RoozGozar.com|تصاوير زيباسازي

 

toth

چگونه دندان هاي سفيد و براقي داشته باشيم؟- دندان هاي ما طبيعتا سفيد است اما دندان هاي بعضي از افراد كمي سفيد تر يا كمي زردتر است.

در مرحله ي اول،سفيدي و جنس دندان از همان دوران كودكي،و از دندان هاي شيري كودكان مشخص مي شود به همين دليل بايد از همان ابتدا توجه خاصي را به دندان هاي كودكشان داشته باشيم.تفاوتي كه بين دندان هاي شير و دندان هاي دائمي:دندان هاي دائمي داراي ميناي و ساختار متفاوت تري نسبت به دندان هاي شيري هستند.اين تفاوت اساسي با بالاتر رفتن سن و رشد دندان هاي بيشتر بروز مي كند،هم چنين مسئله ي مهمي كه در مورد دندان هاي پيش مي آيد در رابطه با طرز نگهداري و مواظبت آنهاست.اگر به درستي از دندانهايتان مواظبت نكنيد باعث مي شود كه ميناي دندان هايتان به مرور زمان باريك شده و از بين بروند.* به عاج هاي دندان تان نيز بايد اهميت بدهيد.زيرا عاج هاي دندان نيز نقش بسيار مهمي را در استحكام و پايداري دندان ايفا مي كنند.عاج هاي دندان نقش مستقيمي در سفيدي و درخشندگي دندان هاي شما دارند.

دندان هاي سفيد و دندان هاي براق: تفاوت جزيي اما مهمي بين دندانهاي سفيد و دندان هاي براق وجود دارد.بسياري از افراد از مواد سفيد كننده يا پودر هاي سفيد كننده دندان استفاده مي كنند به اميد اينكه دندان هاي شان براق شوند.

عواملي كه باعث مي شود دندان هاي شما براق شود بدين ترتيب مي باشد:

1.استفاده مرتب و مداوم از مسواك .

2.هيچ گاه مسواك را بر روي لثه هاي خود نكشيد زيرا باعث مي شود كه لثه هاي تان از بين رود و هنگامي كه لثه از بين رود،دندان ديگر پايه و جايگاهي براي حفظ خود ندارد.

3.بعضي از افراد نحوه ي صحيح مسواك زدن را نمي دانند.به همين دليل ممكن است نا آگاهانه ميناي دندان شان را از بين ببرند.نحوه ي صحيح درست مسواك زدن را از دندانپزشك خود بياموزيد.

4.اگر از ميناي و عاج دندان تان به خوبي مراقبت كنيد،بعد از مدتي،از سفيدي و شفافيت دندان هاي تان متحير خواهيد شد.

چگونه دندان هاي سفيد و براقي داشته باشيم؟-

5.بسياري از افراد با جرم گيري مداوم و مرتب،دندان هاي شان را براق و تميز مي كنند.اما مراجعه هاي متعدد نزد دندانپزشك براي جرم گيري،باعث مي شود كه ميناي دندان هايتان مقاومت خود را از دست بدهد.

6.افرادي كه به وفور از چاي،قهوه استفاده مي كنند باعث مي شود كه دندان هايشان رنگ زردي را به حود بگيرد،زيرا اين مايعاتي كه ميل مي كنيد داراي رنگ موثري براي تغيير سطح دندان شما هستند.

چگونه دندان هاي سفيد و براقي داشته باشيم؟-

.7كيك هاي بسيار شيرين را نخوريد يا اگر از اين كيك هاي ميل مي كنيد،بعد از خوردن از مسواك استفاده كنيد.زيرا كيك هاي كه خيلي شيرين هستند دشمن اصلي دندان هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.